Manuální techniky - terapie měkkých tkání

Po několika letech praxe a školení jsme pro vás připravili tento rozšířený, prezenční kurz, ve kterém se věnujeme problematice manuální terapie měkkých tkání se zaměřením na specifické techniky spoušťových bodů (MTrPs) a postizometrické relaxace (PIR).

Na tomto kurzu s vámi sdílíme praktické zkušenosti z manuální terapie zaměřené především na techniky měkkých tkání. Zpracovali jsme přes 35 námi vybraných, nejčastějších svalů, kterým se věnujeme v praxi.

Můžete se těšit na diagnostiku, různé druhy palpace a množství manuálních technik pro uvolnění svalů, zvyšování rozsahu pohybu (ROM) a snižování bolesti. Vyzkoušíte si jak množství specifických manuálních technik, zaměřených na svalové spoušťové body, tak oblíbené postizometrické relaxace (PIR) a trakce. Dále zmiňujeme také možnosti autoterapie, které lze klientům doporučit. Pokud se chcete zdokonalit v terapii a mobilizaci měkkých tkání, tak je tento kurz určitě pro vás.

Celý workshop je natočen a doplněn o další videa a podpůrné materiály.

Přihlásit na kurz

Program

Teorie:

• Představení lektora
  • Historie spoušťových bodů
  • Základní stavba svalu
  • Svalová bolest, iradiace bolesti a její řetězení
  • Vznik svalové spoušťového bodu – trigger pointu
  • Přispívající faktory vzniku svalové bolesti
  • Možnosti terapie

Praxe:

• Úvod do manuální terapie
  • Lokalizace MTrP
  • Iradiace a symptomy
  • Diferenciální diagnostika
  • Masáž jako terapie svalových bolestí – předvedení nejefektivnějších masážních technik
  • Postizometrická relaxace (PIR) a trakce u vybraných svalů a svalových skupin
  • Strečink a možnosti autoterapie
  • Další možnosti a tipy, jak si ulevit od bolesti svalů

V kurzu zmiňujeme množství faktorů, které mohou vnímání bolesti přispívat a které se můžeme snažit ovlivnit. Kurz je zaměřen především na manuální terapii a je velmi praktický. Na úvod se bavíme o základních informacích a teoriích souvisejících se svalovou bolesti s spoušťovými body, na což navazujeme praktickou částí, kdy vždy probíráme anatomii svalu, možné iradiace bolesti a manuální ošetření a případné další rady a tipy do praxe.

Připraveno máme přes 35 svalů pro praktickou část, nicméně během kurzu dynamicky přizpůsobujeme výuku jeho účastníkům. Máme tedy připraveno velké množství informací a ukázek, nicméně dáváme přednost pozastavení se nad tématy, svaly a ukázkami dle zájmu účastníků a shrnutí nejdůležitějších bodů do praxe před striktním projitím každého svalu jednotlivě.

Celý workshop je natočen a doplněn o další videa a podpůrné materiály.

Přihlásit na kurz

Organizační informace

Prerekvizita: Pro účat na kurzu jsou nezbytné základní manuální dovednosti. Kurz není určen pro laiky (fyzioterapeuti a maséři jsou vítáni). Na kurzu se používají latinské výrazy.

Počet hodin: 16

Výstup: certifikát o absolvování

V ceně: skripta

Většina kurzů probíhá od 9 do 17 hodin, avšak aktuální informace ohledně místa konání a času obdržíte e-mailem cca týden před kurzem.

Platba v EUR - pro přihlášky ze Slovenska

Pokud si přejete platit v Eurech, prosíme uveďte do poznámky, že platíte v EUR, případně SK DIČ, upravíme Vám fakturu a číslu účtu.

On-line databáze 50 MTrPs

Absolvováním našeho prezenčního kurzu Spoušťových bodů získáte zvýhodněnou cenu na náš rozšířený online kurz MTrPs - TOP 50 svalů. Podrobný popis ZDE

Co o nás říkají absolventi

Přihláška na „Manuální techniky - terapie měkkých tkání“

Dostupné termíny
09.–10. 11. 2024 - Praha
Ukázat seznam termínů
Údaje o účastníkovi
Celkově k zaplacení
6 500 Kč
Veškeré platební údaje naleznete v e-mailu po vyplnění přihlášky.
Cena kurzu je uvedena vč. DPH 21 %.

Kurz je pojat jako odborná diskuse nad tématy a praktické procvičování technik uvedených v jeho popisu, přičemž je vždy třeba mít na paměti, že procvičované techniky jsou jedním z možných přístupů k léčbě určitého problému – postup léčby konkrétního pacienta je na odborném úsudku kvalifikované osoby, která pacienta léčí. Odesláním přihlášky účastník zároveň bere na vědomí, že absolvování workshopu ani obdržený certifikát nenahrazují odbornou způsobilost vyžadovanou právními předpisy pro výkon zdravotnických ani jiných povolání a samy o sobě jej neopravňují k praktikování technik diskutovaných a procvičovaných na workshopu na třetích osobách ani na účastníku samotném.