Bolesti kolene (PFP) - diagnostika a rehabilitace

Patelofemorální bolest (PFP), tedy bolest v oblasti přední části kolene (čéšky) je velmi častou bolestí, se kterou se setkáváme jak u adolescentů, tak dospělých. PFP se často říká také "běžecké koleno", neboť se s ní velmi často setkáváme u běžců. Bolesti kolene se často zhoršují právě při běhu, při chůzi po schodech, ale také při delším sezení.

V tomto kurzu jsme pro vás připravili data z nejnovějších studií, zaměřujících se právě na toto téma. Můžete se těšit na praktické rehabilitační programy jak pro adolescenty, dospělé, tak speciální programy pro běžce, které vychází z nejnovějších vědeckých poznatků. Ukážeme si, jak daný problém diagnostikovat a jak vyloučit další příčiny možné bolesti kolene. V rámci praxe rozebereme nejčastější mýty a ukotvíme základní pilíře kvalitní rehabilitace, které doplníme o několik ukázek práce s bolestí a zatížením kolene.

Kromě praktických cvičebních programů budeme diskutovat a demonstrovat také možnosti pasivních technik, jako je tejpování, flossování, ale také využitelnost ortéz a ortopedických vložek do bot.

Celý workshop je natočen a doplněn tedy i o dotazy účastníků. Záznam je doplněn o záběry z dalších 2 kamer a upraven v postprodukci pro ještě lepší kvalitu.

Program

Teoretická část

• Úvod
  • Charakteristika
  • Rizikové faktory
  • Diagnostika a diferenciální diagnostika
  • Diskuse o novějších přístupech k léčbě
  • Měření výsledků pomocí dotazníků
  • Biomechanické zatížení kolene (PF kloub)
  • Edukace jako součást terapie
  • Možnosti léčby - pasivní, aktivní

Praktická část

• Diagnostika a diferenciální diagnostika
  • Ukázka pasivní a aktivní neinvazivní léčby
  • Praktická ukázka programu pro dospívající a dospělé
  • Management zátěže u běžců
  • Cvičební program pro běžce
  • Dávkování terapie
  • Tejpování a manuální terapie
  • Diskuse

Obsah

Pro udržení klinické praxe "up to date" je nezbytné sledovat nový výzkum a stále se zdokonalovat. Na tomto workshopu se podělíme o údaje z nejnovějších studií. Tyto informace nejprve probereme v teoretické části a poté je okořeníme našimi praktickými zkušenostmi.

V praktické části si ukážeme, jak nejlépe diagnostikovat PFP a zejména jak ji odlišit od jiných patologií. Dále ukážeme terapeutické možnosti, čímž navážeme na výzkum v teoretické části. Během ukázek se můžete těšit na pasivní i aktivní možnosti terapie, pro co nejkomplexnější a zároveň nejjednodušší přístup k léčbě. Těšit se můžete na ukázky programů pro děti i dospělé a také na práci s běžci.

Záznam semináře

Celý workshop je natočen a doplněn o dotazy účastníků. Přístup ke všem videím a materiálům tak máte ihned po jeho zakoupení.

Lektoři

Mgr. Jiří Vítek a Ing. Bc. Tomáš Nedoma

Platba v EUR - Slovensko

Pokud si přejete platit v EUR, kurz si můžete zakoupit na SK verzi webu zde:

Organizační informace

Po zaplacení kurzu se Vám zpřístupní sekce, ve které je nahrána jak teoretická, tak praktická část kurzu.

Jedná se o záznam z online kurzu, takže jsou ve videu obsaženy i dotazy účastníků. Záznam je rozšířen o záběry z dalších 2 kamer a sestříhání v postprodukci pro ještě lepší kvalitu.

Délka: 220 minut

Výstup: certifikát o absolvování

Obsahuje: Skripta (slajdy z prezentace) + vyšetřovací karta

Je zakázáno jakékoliv šíření, nebo sdílení kurzu dalším osobám, a to pod pokutou a bezvýhradní zablokování účtu, bez možnosti vrácení peněz. Svět fyzioterapie si vyhrazuje právo na kontrolu přihlašování IP adres a další, viz obchodní podmínky.

UNIFY ČR - 3 kreditní body

Bolesti kolene (PFP) - diagnostika a rehabilitace –  tomuto workshopu bylo přiděleno číslo 24/042 a přísluší jí počet 3 kreditní body /CEU/ dle interního předpisu UNIFY ČR.

V případě, že požadujete přidělení kreditních bodů, uveďte nám to prosím do poznámky k přihlášce datum narození.

Zároveň souhlasíte se zasláním všech vyplněných údajů v přihlášce UNIFY ČR za účelem evidence absolventů akreditovaných kurzů.

Co o nás říkají absolventi

Přihláška na „Bolesti kolene (PFP) - diagnostika a rehabilitace“

Cena kurzu
2 550 Kč
Cena kurzu je uvedena vč. DPH 21 %.
Registrace